RSG Slingerbos
Je kunt veel van elkaar leren. Daarom mag je op de RSG samen onderzoeken en ontdekken. Tegelijkertijd vinden we zelfstandigheid heel belangrijk. Je krijgt alle kans om je daarin te ontwikkelen. Je leert keuzes maken, maar ook kritisch en creatief denken. Helemaal op jouw niveau. Onze docenten en coaches helpen je graag.
Leren door een combinatie van persoonlijke coaching, klassikale uitleg en keuzevrijheid
Op RSG Slingerbos wordt ingezet op leren van de vakken, maar ook op zaken die je nodig hebt om goed te leren. Dan hebben we het natuurlijk over plannen, hoe pak je het lezen van teksten slim aan, maar ook over het maken van slimme keuzes. Op RSG Slingerbos mag je namelijk op een aantal momenten in jouw lesweek kiezen. We helpen je om op die momenten een goede keuze te maken zodat je niet alleen de vakkennis en vaardigheden leert, maar ook de vrijheid die je krijgt, goed benut.
Teamleider Ruud van de Hoef: ‘Door de combinatie van goede vaklessen, het bieden van keuzes, en het coachen door zowel de vakdocent, als de persoonlijke coach, werken we aan een stevige basis op vwo-, havo- en mavo-niveau voor alle leerlingen. De persoonlijke coach spreekt iedere leerling minimaal een keer per twee weken. Dan gaat het niet alleen over de resultaten, maar juist ook over hoe je in je vel zit, waar je tegenaan loopt, en wat heel goed is gegaan. Naast de persoonlijke aandacht, maken we tijd voor leren plannen, goed samenwerken, en proberen we in te spelen op wat er in de wereld en om ons heen gebeurt.’
Leerlingcoördinator Bart-Jan Olthuis vertelt: ‘Naast de goede lessen, staat RSG Slingerbos bekend om de goede sfeer. Daar zetten we ook echt op in. Dat doen we door een uitgebreide introductieperiode met onder andere veel teambuilding en ontspanning door onder andere een training Rots & Water te geven aan klassen, maar ook door schoolfeesten en tal van andere activiteiten. We zijn als RSG Slingerbos meer dan een school waar leerlingen een diploma halen. Hier leer je de vakken, maar ook over jezelf en je omgeving.’